Waar nu gebouwen staan is in de jaren 60 een heus bos geplant: het Weenabos. Ook toen al waren Rotterdammers niet vies van een bijnaam, in de volksmond werd dit het ‘Worstbos’ genoemd, naar de verantwoordelijke wethouder. 

Het blok in 1976

In 1976 is het Worstbos al aardig gegroeid. In het midden van het blok, waar je nu de Biergarten vindt, staat nog een fabriek die later gesloopt werd.

Foto: 1969, Ary Groeneveld Stadsarchief Rotterdam (headerbeeld)

Foto: 1976, Alex de Herder, Stadsarchief Rotterdam

Onderdeel van

Walk The Block

Meer uit Walk the Block